Ogólna technologia wykonywania robót przy uzyciu emulsji

Ogólna technologia wykonywania robót przy użyciu emulsji . W niniejszej pracy będzie omówiona technologia zastosowania emulsji do następujących rodzajów robót nawierzchniowych. Chodzi tu o kruszywo morenowe, zawierające w większości zaokrąglone i wyszlifowane ziarna pokruszonych skał głębinowych i metamorficznych z małą domieszką skał osadowych. Żwiry i pospółki rzeczne, zawierające głównie materiał z erozji skał miękkich, w ogóle nie nadają się do warstw jezdnych nawierzchni. a) powierzchniowe utrwalenie nawierzchni: – jednokrotne, – dwukrotne, – wielokrotne (głównie 3-krotne), b) półwgłębne utrwalenie nawierzchni tłuczniowych, c) wgłębne utrwalenie nawierzchni tłuczniowych, d) jednowarstwowe dywaniki z masy mineralno-asfaltowej o strukturze częściowo zamkniętej (półścisłej), e) remonty nawierzchni, stabilizacja poboczy i skarp (obecnie w trakcie doświadczeń), g) wykonanie podbudów (jako zagadnienie przyszłościowe), h) wykonanie cienkich dywaników z zapraw emulsyjnych, tj. z masy mineralno-asfaltowej typu slurry-seal. Technologia wykonania ostatniego rodzaju robót radykalnie odbiega od technologii wykonania poprzednio wymienionych. Z tego względu roboty związane z produkcją zapraw emulsyjnych i ich wbudowaniem w nawierzchnię omówiono osobno w rozdziale 5. [patrz też: grzejniki, ogrzewanie podłogowe elektryczne, grzejniki dekoracyjne ]

Powiązane tematy z artykułem: grzejniki grzejniki dekoracyjne ogrzewanie podłogowe elektryczne