Smola drogowa powinna miec lepkosc dobrana odpowiednio do jej przeznaczenia i pory roku

Odpowiednia lepkość i właściwości wiążące powinny zapewniać zarówno trwałe związanie mineralnych składników nawierzchni niezależnie od stanu pogody i temperatury, jak i długotrwałość nawierzchni drogowej. Smoła drogowa powinna mieć lepkość dobraną odpowiednio do jej przeznaczenia i pory roku, w której będzie stosowana. Do robót powierzchniowych stosuje się smoły o stosunkowo niskiej lepkości, podczas gdy do robót wgłębnych – smoły o wyższej lepkości. Latem można stosować smoły bardziej gęste, wiosną i jesienią – smoły rzadsze. Odpowiednio dobrana lepkość jest podstawowym warunkiem właściwego wykonania robót drogowych. Jedną z najważniejszych zalet smół drogowych jest to, że już po niewielkim ogrzaniu stają się one płynne i mogą być z łatwością rozprowadzone na drodze. [podobne: tynk akrylowy wydajność, łazienki dla niepełnosprawnych, ile kosztuje pomalowanie pokoju ]

Powiązane tematy z artykułem: ile kosztuje pomalowanie pokoju łazienki dla niepełnosprawnych tynk akrylowy wydajność